Podręcznik
- https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=1
- https://informatyka.edu.pl/zasoby/szkola-podstawowa,lubie-to,klasa-4,lubie-to
ROZDZIAŁ I
1.1. Nauka jazdy - BHP
1.2. Od abakusa... krótko o historii komputera
- https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=1
- Prezentacja - historia liczenia
- Prezentacja - historia komputera
- Karta pracy - nośniki danych
1.3. Nie tylko procesor. O tym co w środku komputera i na zewnątrz
- Budowa komuptera
- Urządzenia wejścia
- Urządzenia wyjścia
- Urządzenia wykorzystujące komputery
- Karta pracy
1.4. Systemowe operacje i szczotka. O systemach, programach i plikach.
1.5. Sprawdzian Trzy, dwa, jeden... start! Nieco wieści z krainy komputerów
Powtarzamy:
- zasady: https://wordwall.net/resource/4031903/informatyka/zasady-w-pracowni-komputerowej
- regulamin: https://wordwall.net/pl/resource/1221514/informatyka/regulamin-pracowni-komputerowej
- historia komputera: https://wordwall.net/pl/resource/21560784/informatyka/historia-komputera
- quiz z historii: https://wordwall.net/pl/resource/1768523/budowa-i-obs%C5%82uga-komputera
- budowa komputera: https://wordwall.net/pl/resource/14784710/informatyka/komputer-budowa
- budowa grafika: https://wordwall.net/pl/resource/443951/budowa-komputera
- budowa pojęcia: https://wordwall.net/pl/resource/4361359/informatyka/budowa-komputera
- budowa quiz: https://wordwall.net/pl/resource/7325902/informatyka/quiz-budowa-komputera
- quiz budowa: https://wordwall.net/pl/resource/2277402/budowa-komputera
- systemy i programy: https://wordwall.net/pl/resource/6085866/informatyka/systemy-operacyjne-i-programy
- obsługa: https://wordwall.net/pl/resource/860544/informatyka/obs%c5%82uga-komputera-i-korzystanie-z-internetu
Testujemy:
- https://quizizz.com/admin/quiz/5ba945e492ac2100197668c2/trzy-dwa-jedenstart-nieco-wieci-z-krainy-komputerow
- https://quizizz.com/join?gc=17417342
- link joinmyquiz.com kod 17417342👍
ROZDZIAŁ II
Malowanie na ekranie. Nie tylko proste rysunki w programie MS Paint (8 h)
2.1. Wiatr w żagle. Zwielokrotnianie obiektów(2 h)
- KARTA PRACY
- film" https://informatyka.edu.pl/zasoby/szkola-podstawowa,lubie-to,klasa-4,lubie-to
- wyjaśnienia: http://www.psp1.pionki.pl/index.php/przedmioty-3/informatyka/klasa-4-sp/852-09-10-wiatr-w-zagle-zwielokrotnianie-obiektow
Zadanie na ocenęW edytorze Paint wykonaj poniższe ćwiczenie.
Pracę zapisz w swoim folderze pod nazwą zwielokrotnianie obiektów
Na ocenę bardzo dobrą (5)Postępuj według niżej podanych punktów:
- Uruchom program Paint.
- Wykonaj przy pomocy dowolnie wybranych przyborów rysunek przedstawiający drzewo, chmurę, dom, drogę
- Zaznacz wybrany obiekt zaznaczeniem przezroczystym, skopiuj go i wklej skopiowany do rysunku.
- Z menu programu wybierz polecenie obraz, następnie zmień rozmiar. Każdorazowo dla wklejonego obiektu, w pozycji zmiana rozmiaru wpisuj wartość mniejszą, zarówno w pionie jak i w poziomie (na przykład zamiast 100 wpisz 80, potem 60). W rezultacie twój rysunek będzie się stopniowo “kurczył”. Czynność powtórz kilka razy, tak, aby drzewa utworzyły fragment alei.
- Ustawione w szeregu malejące drzewa uzupełnij tłem według własnego pomysłu
Na ocenę celującą (6): dorysuj drogę i niebo, zwielokrotnij chmurki.2.2. W poszukiwaniu nowych lądów. Praca w dwóch oknach (2 h)
KARTA PRACY
- lub https://gopsmniow.naszops.pl/pliki/plik/karta-pracy-w-poszukiwaniu-nowych-ladow-praca-w-dwoch-oknach-1586426703.pdf
- lub https://drive.google.com/file/d/1bHC1F3CQ06EnkD2x-1Ptk2skT2xiWY9D/view
FILMY
- https://www.sp12.glogow.pl/wp-content/uploads/2016/12/film-rysowanie-morza-przy-uzyciu-ksztaltu-prostokat.mp4
- https://www.sp12.glogow.pl/wp-content/uploads/2016/12/film-dodanie-slonca-i-uzyskanie-efektu-odbicia-w-wodzie.mp4
- https://www.sp12.glogow.pl/wp-content/uploads/2016/12/film-zanurzanie-statkow-w-wodzie.mp4
2.3. Ptasie trele. Wklejanie zdjęć i praca z narzędziem "Tekst"- Quiz: https://quizizz.com/admin/quiz/61b99a40d078a0001dcb63e7/informatyka-klasa-4
- Film: https://www.youtube.com/watch?v=OZLvJyVjHLU
- Karta pracy: https://drive.google.com/open?id=15Cy37gYuqbDgW4dP4GTadJBSyvAW5KQ7
- Zadanie:
- Ustaw jednostkę: cm (centymetr)
- Ustaw rozmiar grafiki: 29,7 cm × 21 cm.
- Kliknij OK
- wyznacz na obrazie pole tekstowe: wciśnij lewy przycisk myszy i trzymając go, manewruj kursorem tak, aby otrzymać odpowiadającą ci wielkość pola,
- puść przycisk myszy – otworzy się karta "Tekst",
- ustaw rozmiar czcionki na 48 pkt,
- wybierz krój czcionki, na przykład "Comic Sans MS",
- ustaw kolor czcionki
- wpisz tytuł plakatu: „Ptaki w mojej okolicy”,
- przesuń pole tekstowe w wybrane miejsce na górze plakatu.
3. Znajdź w Internecie i umieść na plakacie 3 zdjęcia różnych ptaków (np. wróbel, sikorka, wrona)4. Pod każdym zdjęciem umieść podpis (podpisy zrób mniejszą czcionką niż
tytuł plakatu).2.4. Nie tylko pędzlem. Pisanie i ilustrowanie tekstu
https://paniodinformatyki.blogspot.com/p/nie-tylko-pedzlem-ilustrujemy-tekst.html
KROK 1
Uruchom program Paint, a otwórz okno "Właściwości obrazu"
- Ustaw jednostkę: cm (centymetr)
- Ustaw rozmiar grafiki: 29,7 cm × 21 cm.
- Kliknij OK
KROK 2Wyszukaj zdjęcie ze śnieżną zimą w roli głównej. Wklej zdjęcie do Paint. Upewnij się, że kartka jest w rozmiarze zdjęcia.KROK 3
Wstaw dowolny kształt, który będzie tłem dla tekstu. Wypełnij go kolorem.KROK 4
Kliknij w narzędzie "Tekst" dostępne w karcie "Narzędzia główne", a następnie:- wyznacz na obrazie pole tekstowe: wciśnij lewy przycisk myszy i trzymając go, manewruj kursorem tak, aby otrzymać odpowiadającą ci wielkość pola,
- puść przycisk myszy – otworzy się karta "Tekst",
- ustaw rozmiar czcionki
- wybierz krój czcionki
- ustaw kolor czcionki
- przepisz poniższy fragment wiersza w polu tekstowym.
- Przed "odkliknięciem" sprawdź poprawność!!!
ŚNIEG
Ludwik Jerzy Kern
Czy wam nie przyszło nigdy do głowy,
Że śnieg powinien być kolorowy?
Albo zielony,
Albo czerwony,
Liliowy
Albo beż.KROK 5
Pokaż swoją pracę nauczycielowi do oceny.Zapisz ją jako "zima".
ROZDZIAŁ III
Żeglowanie po oceanie informacji. Bezpieczne korzystanie z internetu (4 h)
3.1. W sieci. Wstęp do internetu / Historia Internetu i bezpieczeństwo w sieci.
- KARTA PRACY(wydrukowana)
- zasady: http://www.pspskaszewo.pl/pliki_naucz/klasa4/internet_i4.pdf
- Jak powstał Internet?: https://www.youtube.com/watch?v=C698GGjcoDw
- Historia internetu: https://www.youtube.com/watch?v=Bw6_05sJ8xc
- Uzależnienie: https://www.youtube.com/watch?v=on08z78OOuE
- historia internetu klasa 4: https://quizizz.com/admin/quiz/6032a422cd6c87001b3be0f3/internet-klasa-4
- klasa 4: https://quizizz.com/admin/quiz/5e775fe4693b98001dc8d83d/internet-klasa-4
- poznaj bezpieczny internet: https://quizizz.com/admin/quiz/5c76cb7c5d73dc001a82acff/poznaj-bezpieczny-internet-klasa-4
- historia *: https://quizizz.com/admin/quiz/5df24dccbd9b020020943f47/historia-internetu
- historia **: https://quizizz.com/admin/quiz/5fd6700c5d3db1001b0cd216/historia-internet
3.2.
Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w internecie
1. Podręcznik http://sosw.powiatwlodawski.pl/wp-content/uploads/2020/03/Informatyka-klasa-4-bezpieczny-internet.pdf
2. Zadania:
4. Gra:bezpieczeństwo w sieci
Temat 3.3 Temat: Szukać każdy może. O wyszukiwaniu informacji w Internecie i korzystaniu z nich
Przeglądarka - ? Wyszukiwarka - ?
- https://sp4informatyka.jimdofree.com/klasa-4/3-3-szuka%C4%87-ka%C5%BCdy-mo%C5%BCe-o-wyszukiwaniu-informacji-w-internecie-i-korzystaniu-z-nich/
- http://sosw.powiatwlodawski.pl/wp-content/uploads/2020/04/klasa-4-Wyszukiwanie-informacji-w-internecie.pdf
- https://learningapps.org/1599657
- https://learningapps.org/1167180
- https://quizizz.com/admin/quiz/621e920d598610001fcabd82/wyszukiwanie-informacji-w-internecie
Wyszukaj informacje:
1. Jak nazywa się stolica Mali?
2. W którym roku Krzysztof Kolumb odkrył Amerykę?
3. Jakie jest najgłębsze jezioro w Polsce?
4. W jakim mieście urodził się Robert Lewandowski?
5. Jaki polski kompozytor urodził się w Żelazowej Woli?
Temat 3.3a Temat: Licencja Creative Commons. O korzystaniu z informacji oraz grafik znalezionych w Internecie.
Podręcznik str. 66 - 69 https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=72
- licencja https://creativecommons.pl/poznaj-licencje-creative-commons/
- banki grafiki: https://pixabay.com/
- Napisz WYRAŹNY tytuł
- Krótko opisz ZASADY gry - skorzystaj z Internetu
- Podaj ŹRÓDŁO - link, np. źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_r%C4%99czna
- Poszukaj ZDJĘĆ i umieść je na plakacie
- Podaj informacje na temat autorstwa zdjęć zgodnie z LICENCJĄ
ROZDZIAŁ IV
Temat 4.1. Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch
Co to jest program ?
Program (inaczej aplikacja, oprogramowanie) to zestaw poleceń lub zadań ułożony w odpowiedniej kolejności zapisany w odpowiednim języku programowania.Co to jest język programowania ?
Jest to zbiorów reguł, które opisują, jak należy budować poprawne wyrażenia oraz jak komputer ma je rozumiećCo to jest programowanie ?
Wydawaniu komputerowi odpowiednich poleceń, które powinien wykonać w odpowiedniej kolejności, a których wynik powinien być prezentowany na monitorze lub przechowywane w pamięci komputera w celu późniejszego użycia.Jaki jest adres strony programu SCRATCH ?
https://scratch.mit.eduJak używać programu SCRATCH?
Obejrzyj przygotowany film -> https://www.youtube.com/watch?v=pRsGUi9KqBg&featureDla klasy 4b: http://scratch.mit.edu/signup/wn8hymtjv
Temat 4.2. Małpie figle. Uczymy duszka łapać banany
Utwórz w programie Scratch grę, w której gracz będzie poruszał duszkiem małpką za pomocą klawiszy strzałek. Jego zadaniem będzie zbieranie bananów.
Co będzie potrzebne?
- tło: ziemia, niebo, trzy drzewa
- duszki: małpka, banany
- https://www.spsowno.pl/wp-content/uploads/2019/03/malpie-figle-uczymy-duszka-lapac-banany.pdf
- https://www.sp12.glogow.pl/malpie-figle-o-sterowaniu-postacia/
- http://www.sp7.tbg.net.pl/sp7/images/pdf/2019_2020/NAUKA%20%20ZDALNA/Informatyka/klasa%204.pdf
- https://www.youtube.com/watch?v=s4uOnKyTOlk
Animacje w Paint 3d
- https://youtu.be/ISg2fUTCqic
- https://youtu.be/zXf_i1jBJwE
- https://www.youtube.com/watch?v=ETxmCCsMoD0
- https://www.youtube.com/watch?v=tCP3labS9wQ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz