Klasa 4

Podręcznik

ROZDZIAŁ I

1.1. Nauka jazdy - BHP  

1.2. Od abakusa... krótko o historii komputera

1.3. Nie tylko procesor. O tym co w środku komputera i na zewnątrz

1.4. Systemowe operacje i szczotka. O systemach, programach i plikach.

 1.5. Sprawdzian Trzy, dwa, jeden... start! Nieco wieści z krainy komputerów

Powtarzamy:

Testujemy: 

3.2. Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w internecie

2. Zadania:
 
1. Jak nazywa się stolica Mali?
2. W którym roku Krzysztof Kolumb odkrył Amerykę?
3. Jakie jest najgłębsze jezioro w Polsce?
4. W jakim mieście urodził się Robert Lewandowski?
5. Jaki polski kompozytor urodził się w Żelazowej Woli?

Temat 3.3a Temat: Licencja Creative Commons. O korzystaniu z informacji oraz grafik znalezionych w Internecie.

Podręcznik str. 66 - 69  https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=72

Zadanie: Wykonaj w programie Paint prezentację pod tytułem "Piłka ręczna".
  1. Napisz WYRAŹNY tytuł
  2. Krótko opisz ZASADY gry -  skorzystaj z Internetu
  3. Podaj ŹRÓDŁO - link, np. źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C5%82ka_r%C4%99czna
  4. Poszukaj ZDJĘĆ i umieść je na plakacie
  5. Podaj informacje na temat autorstwa zdjęć zgodnie z LICENCJĄ

 

ROZDZIAŁ IV

Temat 4.1. Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch

Co to jest program ?

Program (inaczej aplikacja, oprogramowanie) to zestaw poleceń lub zadań ułożony w odpowiedniej kolejności zapisany w odpowiednim języku programowania.

Co to jest język programowania ?

Jest to zbiorów reguł, które opisują, jak należy budować poprawne wyrażenia oraz jak komputer ma je rozumieć

Co to jest programowanie ?

Wydawaniu komputerowi odpowiednich poleceń, które powinien wykonać w odpowiedniej kolejności, a których wynik powinien być prezentowany na monitorze lub przechowywane w pamięci komputera w celu późniejszego użycia.

Jaki jest adres strony programu SCRATCH ?

https://scratch.mit.edu

Jak używać programu SCRATCH?

Obejrzyj przygotowany film -> https://www.youtube.com/watch?v=pRsGUi9KqBg&feature
 

Temat 4.2. Małpie figle. Uczymy duszka łapać banany

Utwórz w programie Scratch grę, w której gracz będzie poruszał duszkiem małpką za pomocą klawiszy strzałek. Jego zadaniem będzie zbieranie bananów.

Co będzie potrzebne?

  • tło: ziemia, niebo, trzy drzewa


  • duszki:  małpka, banany
Jak to zrobić?
 




Animacje w Paint 3d

 
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz